Pagina's

woensdag 15 oktober 2014

nieuwe rode wintergarderobe

Uit één lap stof, twee nieuwe kledingstukken, eentje voor dochterlief, eentje voor zoonlief!
Voor de dochter maakte ik een Alijnjurkje. Het patroon kreeg ik via een code  na de aankoop van het grote femmaboek. Eenvoudig patroon, snel gemaakt en superveel draagcomfort, zo blijkt uit de foto's!







In Veritas vond ik ook superleuke kousen passend bij de jurk!
 Voor de zoon maakte ik voor het eerst de Buckaroo broek uit Home Made minicouture.
In plaats van boordband bovenaan de broek maakte ik de band gewoon uit de stof van de broek zelf. Iets gekleder vind ik dit.
Ik ben superfier op de eerste valse gulp die ik stikte. Toch nog net iets meer dan een gewone broek!


De elastiek had misschien nog iets meer moeten spannen, maar passen staat ik mijn zoon zijn woordenboek niet. Dus alles moet snel snel gaan. Maar ach, hoeveel grote jongens dragen hun broek niet expres wat lager? Who cares? En al zeker niet als daar dan een mini Björn Borg vanonder komt tevoorschijn piepen...


Ook hij vindt ze supermakkelijk om te dragen en wou ze al evenmin terug uitdoen aan het einde van de dag! Hier komen nog exemplaren van denk ik!





rode stof babyrib: Opwijkse stoffenfabriek
bloemenstof: Stoffen Van Leuven

1 opmerking: