Pagina's

maandag 25 augustus 2014

snel klaar rokjes

Ah, het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. Een snel klaar project kan net zo tof zijn. Twee rokjes rolden dit weekend vanonder de machine.

Een eenvoudig blauw rokje uit Knippie 3/2014. Ik maakte dit rokje al eens een tweetal weken terug, maar is hier nog niet verschenen wegens een ontbrekend detail... Toen werd het ook "aan de korte kant" bevonden. Uiteindelijk verlengde ik de patroon met 10 cm. 
Het beleg werkte ik af met een stofje van Veritas en het rokje kreeg een bij het beleg behorende applicatie! De Sew-be-do collectie is toch toppie! Het rokje zal binnenkort gedragen worden om mijmerend terug te denken aan de mooie vakantieperiode...


Het tweede exemplaar is een eenvoudig rimpelrokje geworden. Een rechte strook (stofbreedte) en een tailleband. Dit rokje werd voorzien van voering om ook in de koudste periode van het jaar gedragen te kunnen worden.  




Dochterlief was superblij met het resultaat en mijn vreugde kon niet op toen ik dit weekend ook nog op dit superleuk vestje uit C&A botste! Dit hoorde er gewoon bij. 




1 opmerking: